Cara kurangkan berat badan dan kenal personaliti diri anda dengan mengetahui jenis darah sahaja!

Posted by Taslimah Rahman on

Baru-baru ni, miss D ada mengikuti kursus yang sangat mencabar minda dan fizikal miss D. Alhamdullilah, hasil daripada kursus DAO, banyak yang miss D pelajari sehinggakan miss D tak sabar nak post mengenai ilmu baik ni. Moga-moga bermanfaat untuk #DAMALEEians semua.

==================================================================

          Setiap ahli saintis maupun pakar perubatan dunia bersefahaman bahawa kebanyakan penyakit yang terjadi pada hari ini adalah datangnya daripada penyakit. Malah ada beberapa saintis dan pakar perubatan yang menghasilkan banyak karya ilmiah yang menceritakan hal ini.

         Kali ini, miss D nak kongsikan ilmu yang miss D dapatkan dari dr azimah, seorang doktor hematologist yang banyak mempelajari mengenai darah dan jenis pemakanan yang sesuai dengan darah kita. Selain itu juga, miss D ada membuat beberapa kajian daripada buku-buku yang miss D baca mengenai apabila kita mengetahui jenis darah seseorang maka kita juga boleh membaca sedikit sebanyak karakter orang tersebut.

        Secara ringkasnya, melalui table di bawah, kita boleh mengetahui karakter seseorang melalui jenis darah. Apa pendapat sayang-sayang semua? Adakah sama?

1. Jenis Darah A

2. Jenis darah B

 

3. Jenis darah AB

 

4.Jenis darah O

Yang paling menarik, kita boleh turunkan berat badan atau menaikkan berat badan hanya dengan mengetahui jenis makanan yang kita patut makan. Jom tengok diagram di bawah ini

 

Bermanfaat ke sayang-sayang semua? Kalau ya, jangan lupa share dengan kawan-kawan ya.

0 comments

Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published